I "Opret ny opgave"-skærmbilledet skal følgende informationer indtastes/vælges:
- Opgave til:
Vælg en rolle (dvs. en brugergruppe der er markeret i feltet "Rolle for opgaver") som skal tage sig af opgaven.
- Opgave til:
Vælg en bruger til at tage sig af opgaven. Listen af brugere svarer til medlemmerne af den valgte gruppe. Den valgte bruger har ansvaret for at opgaven bliver gennemført.
- Opgave:
Indtast en kort beskrivelse af opgaven, samt en detaljeret beskrivelse i feltet neden under.
- Deadline:
Indtast datoen hvor opgaven skal være afsluttet. Datoen skal være på formattet dd.mm.åååå (f.eks. 30.05.2003). Brug evt. kalenderknappen til at vælge en dato fra det kalendervindue den åbner.
- Prioritet:
Vælg en prioritet for opgaven - "høj prioritet", "middel prioritet" eller "lav prioritet".
- Besked når accepteret:
Marker her om du vil modtage en e-mail når opgaven er blevet accepteret af en relevant bruger (som minimum medlem af rolle-gruppen).
- Besked ved videresendelse:
Marker her om du vil modtage en e-mail hvis opgaven bliver sendt videre til en anden bruger end den der påtog sig den i første omgang.
- Besked når afsluttet:
Marker her om du vil modtage en e-mail når opgaven er blevet afsluttet.
- Informer alle rolleindehavere om opgaven:
Marker her om alle medlemmer af rolle-gruppen skal modtage en e-mail i forbindelse med oprettelsen af denne opgave.
Bemærk: afhængig af størrelsen af de forskellige rolle-grupper, så kan den option medføre en stor mængde e-mails.
Når der klikkes "Ok" gemmes opgaven i systemet og den udvalgte bruger bliver informeret om opgaven via e-mail (evt. får alle i rolle-gruppen en e-mail jævnfør ovenstående option). E-mailen indeholder et link direkte til opgave så det er nemt for brugeren af finde den på systemet.
]]>